Lamicell Cup



Jag är verkligen en dålig bloggare, men det är faktiskt bara ibland jag känner för att skriva,
Tävlade med Hoffer i helgen, det gick verkligen super bra, det var Lamicell Semifinal(stilhoppning).
Vann uppvärminings klassen:) Fick jätte fint rött sponsor täcke !
Sen vann jag Lamicell oxå:) Jätte kul!!! f
Fick jätte fint täcke där också:) så jag åkte hem med två fina täcken, :) Var roligt att kvala till Finalen, då den går på EQ i augusti....
Duktiga Maja vann som Junior. roligt för henne :)
Är så roligt med Hoffer, har bara haft hemma honom en månad efter hans tid hos Junette, och han är super fräsch och har verkligen tryck i sprången, och så är han så glad:)
Blir mycket ridning i skogen med han för att behålla glädjen för gubben :)

Snart blir det massa meeting med Juvel , det ser jag mycket fram i mot,
Har beställt  en hel del ny utrustning  på
www.hastbiten.se ( mkt bra sida )

Förutom hästfronten då, Ja mycket fest blir det inte, då jag är sjukt hästnördig just nu! Men till helgen blir det allafall 25 års fest, vilket ska bli mycket kul att gå på:)

Skolan går även den bra.:)





Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

Grattis till dina vinster! :D Jag hade också tänkt ställa upp i Lamicell men min bästa häst har varit skadad fram och tillbaka hela året så det blev inte så :/

Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Jaa, det hade varit så kul! :D Bra att de börjar köra mer stilhoppning! :)

2009-06-16 @ 18:50:06
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Tävlade 110 innan med mitt gamla sto Liva (Som jag tänkte tävla Lamicell med), och var meningen att vi skulle debutera 120 iår men åldern har kommit ikapp henne på ett ögonblick! Hon är 20 år, men pigg som en mört, dock har hon alltid varit en klantskalle med att skada sina ben så förra sommaren sträckte hon lårmuskeln på sommarbetet, det är det som har spökat hela detta året... :/ Men vi ska nog snart ut och tävla lite 90-1 m-klasser, bara ta det lugnt med henne i fortsättningen :)



Sen har jag min nästa tävlingshäst, som jag håller på att utbilda. Rider honom åt en annan. Han är 7 år, men inriden för två år sedan och sedan inte så mycket ordentligt tränad för ägaren har tyckt han var lite läskig. Aldrig hoppad förrän jag började rida honom i februari detta året, men är väldigt positiv och lättlärd så vi har redan varit ute på några 90-1 m-tävlingar :) Dock inga resultat att skryta över ännu, men hela tävlingsmiljön och alla nya hinder är ju helt nytt för honom så det är inte så konstigt :P Satsar på rutin och fina rundor innan vi går vidare i klasserna med honom :)



Sen har jag en 4-åring, Amber. Har kommit så långt som att galoppera på henne, men inget som är riktigt "befäst" ännu. Och sen har jag en gammal D-ponny som jag haft sedan jag var 9 år, han är 22 år men uppför sig som 5... xP Tävlar inte honom så mycket längre då jag känner att jag mer vill satsa på stor häst nu, men brukar ställa upp i allsvenskorna och när vi behövs i något dressyrlag etc. :)



Berätta om din! :D

2009-06-16 @ 22:25:32
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: sofi

Grattis till placeringarna!

2009-06-17 @ 13:17:13
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen
Postat av: Sarah

Grattis! Men man vill ju se lite bilder med :D

2009-06-18 @ 21:31:58
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback